
La fotografia està retocada, mitjançant programes de retoc, amb un sistema que antigament se’n deia Pel•lícules Velvia.
L’any 1990, l’empresa Fujifilm, va llençar una pel•lícula per a diapositives en color que anomenà Velvia. Aquest sistema oferia uns colors molt càlids i vius, amb una saturació i contrastos excel•lents.
La pel•lícula va ser acceptada per una gran majoria de fotògraf, tanmateix, però, també fou rebutjada per altres que no els agradaven els colors tan explosius. I no obstant això, avui encara hi ha persones que atrets pels colors contrastats i resplendents, com guspires de foc, han intentat recrear aquest sistema i el seu efecte dins el món fotogràfic digital. Per aquest motiu, i per mitjà de programes de retoc fotogràfic, hom pot aconseguir l’efecte de la típica pel•lícula Velvia dels anys 1990.
L’any 1990, l’empresa Fujifilm, va llençar una pel•lícula per a diapositives en color que anomenà Velvia. Aquest sistema oferia uns colors molt càlids i vius, amb una saturació i contrastos excel•lents.
La pel•lícula va ser acceptada per una gran majoria de fotògraf, tanmateix, però, també fou rebutjada per altres que no els agradaven els colors tan explosius. I no obstant això, avui encara hi ha persones que atrets pels colors contrastats i resplendents, com guspires de foc, han intentat recrear aquest sistema i el seu efecte dins el món fotogràfic digital. Per aquest motiu, i per mitjà de programes de retoc fotogràfic, hom pot aconseguir l’efecte de la típica pel•lícula Velvia dels anys 1990.